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ENGINE 新技術説明会

外国特許コード F120006278
整理番号 SHINGI20111220
掲載日 2012年3月1日
出願国 世界知的所有権機関(WIPO)
国際出願番号 2011JP057486
国際公開番号 WO 2011/155248
国際出願日 平成23年3月27日(2011.3.27)
国際公開日 平成23年12月15日(2011.12.15)
優先権データ
  • 特願2010-133028 (2010.6.10) JP
発明の名称 (英語) ENGINE 新技術説明会
発明の概要(英語) Provided is an engine which can compress intake air by means of a simple structure without using a compressor or a turbine etc. and therefore has a decreased overall size and weight with respect to a conventional jet engine. An engine (10) comprises: a combustion chamber (28) for burning a fuel-air mixture formed by mixing a fuel with outside air; and an outside air introduction part (29) for introducing outside air into the combustion chamber (28). The outside air introduction part (29) comprises: an intake main port (37) for introducing outside air into the combustion chamber (28) from the direction parallel to the central axis (L) of the combustion chamber (28); and a plurality of intake sub-ports (38) for introducing outside air into the combustion chamber (28) from the direction perpendicular to the central axis (L). The intake sub-ports (38) comprise ejection openings (47) capable of ejecting outside air toward a collision point (P) inside the combustion chamber (28). Streams of outside air ejected from the ejection openings (47) of the intake sub-ports (38) mutually collide at the collision point (P) and are thereby compressed.
  • 出願人(英語)
  • ※2012年7月以前掲載分については米国以外のすべての指定国
  • WASEDA UNIVERSITY
  • 発明者(英語)
  • NAITOH, Ken
国際特許分類(IPC)
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