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STRAP FOR VEHICLE

Patent code P07A010793
File No. /NO33515
Posted date Oct 26, 2007
Application number P2005-099353
Publication number P2006-273268A
Patent number P4757521
Date of filing Mar 30, 2005
Date of publication of application Oct 12, 2006
Date of registration Jun 10, 2011
Inventor
  • (In Japanese)鈴木 浩明
  • (In Japanese)藤浪 浩平
  • (In Japanese)斎藤 綾乃
  • (In Japanese)松岡 茂樹
  • (In Japanese)平井 俊江
Applicant
  • (In Japanese)公益財団法人鉄道総合技術研究所
  • (In Japanese)株式会社総合車両製作所
Title STRAP FOR VEHICLE
Abstract PROBLEM TO BE SOLVED: To provide a strap for a vehicle with simple constitution and high durability capable of being applied for utilization of a plurality of passengers.
SOLUTION: A series of straps hung down from a strap receiving rod 4 fixed to a ceiling along a sitting seat 5 of a railway vehicle are provided with a lower strap part 1a; an upper strap part 1B; a triangular grip part 2 provided on a lower end part; and a spherical grip part 3 mounted to an intermediate part. The spherical grip part 3 is convenient for use of the tall passenger and the grip part 2 provided on the lower end is convenient for use of the low passenger.
Outline of related art and contending technology (In Japanese)


最近、電車の吊り手の高さを巡って、検討がなされている。若者の身長が伸びたので高くした方が良いのか、高齢者や障害を持つ乗客に合わせて低くすべきか問題になってきている。
そこで、背の低い子供や老人等が利用する場合には吊り手が延びて低くなり、使用しない場合や普通の背の高さの人が使用する場合には、縮んで所定の高さに戻ることができる吊り手が提案されている(下記特許文献1参照)。
【特許文献1】
特開2001-71805号公報

Field of industrial application (In Japanese)


本発明は、車両用吊り手に係り、特に、鉄道車両用吊り手に関するものである。

Scope of claims (In Japanese)
【請求項1】
 
複数の乗客がそれぞれ使用できる複数の握り部を具備する車両用吊り手において、吊り手受け棒に固定される2本の一連の吊り手と、2本の一連の吊り手の下端部に高さを同じくして互いに一体化された2個の握り部を備え、該2個の握り部は互いに分離可能にしたことを特徴とする車両用吊り手。

【請求項2】
 
請求項1記載の車両用吊り手において、前記2個の握り部がそれぞれ永久磁石を備えたトライアングル状の握り部であり、該トライアングル状の握り部は前記永久磁石の吸引力により一体化されており、前記トライアングル状の握り部を複数の乗客が使用する時に前記永久磁石の吸引力により一体化されている前記トライアングル状の握り部を外力により前記永久磁石の吸引力に抗して互いに分離するようにしたことを特徴とする車両用吊り手。
IPC(International Patent Classification)
F-term
Drawing

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JP2005099353thum.jpg
State of application right Registered
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