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DERAILMENT TIME DAMAGE PREVENTIVE ADHESIVE INSULATING RAIL

Patent code P07A010909
File No. /NO33557
Posted date Oct 26, 2007
Application number P2005-302405
Publication number P2007-113176A
Patent number P4874622
Date of filing Oct 18, 2005
Date of publication of application May 10, 2007
Date of registration Dec 2, 2011
Inventor
  • (In Japanese)片岡 宏夫
  • (In Japanese)弟子丸 将
  • (In Japanese)手代木 卓也
  • (In Japanese)阿部 則次
  • (In Japanese)吉田 謙一
Applicant
  • (In Japanese)公益財団法人鉄道総合技術研究所
  • (In Japanese)東日本旅客鉄道株式会社
Title DERAILMENT TIME DAMAGE PREVENTIVE ADHESIVE INSULATING RAIL
Abstract

PROBLEM TO BE SOLVED: To provide a derailment time damage preventive adhesive insulating rail capable of preventing damage to a splice plate bolt with a simple structure.

SOLUTION: This adhesive insulating rail has a splice plate 2 of a rail and the splice plate bolt 4 for fixing the splice plate 2 to the rail 1 via an adhesive layer 3. The splice plate bolt 4 is protected from a collision of a member of a wheel and a bogie from an external part by forming a collar part 2A of a splice plate 2 upper part of the rail in a cross-sectional shape of expanding in the width direction of the rail 1.

Outline of related art and contending technology (In Japanese)


図7は従来の接着絶縁レールの透視上面図、図8は図7のA-A線断面図である。
これらの図において、101はレール、102は継目板、103は接着層、104は継目板ボルト、104Aは継目板ボルトのヘッド、104Bは雌ネジが設けられた継目板ボルトの先端部、104Cはその継目板ボルトの先端部104Bに螺合されたナット、105は継目板端部、106はレール形である。



このように、従来の接着絶縁レールは、継目板102の上部の鍔部102Aの下方で、継目板ボルト104の先端部104B及び先端部104Bに螺合されたナット104Cが線路幅方向に突出するような形状となっている。また、継目板端部105は線路方向に直角になるように形成されている。

【特許文献1】なし

Field of industrial application (In Japanese)


本発明は、鉄道車両の軌道としてのレールを接続・電気的絶縁をする部分を構成する接着絶縁レールに係り、特に、脱線時損傷防止接着絶縁レールに関するものである。

Scope of claims (In Japanese)
【請求項1】
 
レールの継目板と、接着層を介して前記レールの継目板をレールに固定する継目板ボルトとを具備する接着絶縁レールにおいて、
前記レールの継目板上部の鍔部の幅を継目板ボルトの長さより長くして前記継目板ボルトを外部からの車輪や台車の部材の衝突から保護することを特徴とする脱線時損傷防止接着絶縁レール。

【請求項2】
 
請求項1記載の脱線時損傷防止接着絶縁レールにおいて、前記レールの継目板端部に線路方向に漸次広がる側面テーパを形成することを特徴とする脱線時損傷防止接着絶縁レール。
Industrial division
  • Railway
  • Traffic, transportation
IPC(International Patent Classification)
Drawing

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JP2005302405thum.jpg
State of application right Right is in force
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