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EDDY CURRENT BRAKE SYSTEM FOR RAILWAY

Patent code P110006220
Posted date Dec 20, 2011
Application number P2007-251553
Publication number P2009-083516A
Patent number P5106964
Date of filing Sep 27, 2007
Date of publication of application Apr 23, 2009
Date of registration Oct 12, 2012
Inventor
  • (In Japanese)笹川 卓
  • (In Japanese)田中 実
  • (In Japanese)坂本 泰明
  • (In Japanese)柏木 隆行
Applicant
  • (In Japanese)公益財団法人鉄道総合技術研究所
Title EDDY CURRENT BRAKE SYSTEM FOR RAILWAY
Abstract PROBLEM TO BE SOLVED: To provide an eddy current brake system for a railway that balances interphase voltages or ring-winding type coils, suppresses the temperature rise of rails, and can be used as an emergency brake using a reserved DC power supply at the time of abnormality of a feeder.
SOLUTION: The eddy current brake system, which causes an eddy current to be generated in rails by the ring-winding type coils 2 mounted on a railway car, comprises a three-phase AC power source by the feeder as a supply power to the coils 2 and a DC power source mounted on the railway car. When the feeder is normal, a three-phase AC current is supplied to the coils 2, while, when the feeder abnormal, a DC current is supplied to the coil 2.
Outline of related art and contending technology (In Japanese)

図4は従来のリング巻き型渦電流ブレーキの模式図、図5はそのリング巻き型渦電流ブレーキの正面図、図6は従来のリング巻き型コイルの配置を示す図である(下記特許文献1,2参照)。
これらの図において、101はレール、102はLIMに搭載されるリング巻き型コイル103を巻回するボビン、104は台車、105は車輪である。

従来は、レール101に対向してリング巻き型コイル103を配置しておき、そのリング巻き型コイル103への3相交流電流の供給により磁場を発生させることでレール101に渦電流を生じさせ、その発生した渦電流と、リング巻き型コイル103の磁場との間に電磁力を作用させ、その電磁力をブレーキとして利用するようにしている。
また、図6に示すように、リング巻き型コイル103は、LIMの先頭からU相,W相,V相,U相,W相,V相,U相,W相,V相,U相,W相,V相と配置されるようになっている。
【特許文献1】
特開2005-271704号公報
【特許文献2】
特開2006-014394号公報

Field of industrial application (In Japanese)

本発明は、鉄道の渦電流ブレーキシステムに係り、特に、き電の異常時にも稼働できるリング巻き型LIM(Linear Induction Moter)方式渦電流ブレーキシステムに関するものである。

Scope of claims (In Japanese)
【請求項1】
 
鉄道車両に搭載されるリング巻き型コイルによりレールに渦電流を生じさせる鉄道の渦電流ブレーキシステムにおいて、
前記リング巻き型コイルへの供給電源としてき電による3相交流電源と前記鉄道車両に搭載する直流電源とを備え、配線装置の切り換えにより、き電の正常時には前記リング巻き型コイルへ3相交流電流を供給し、き電の異常時には前記リング巻き型コイルへ直流電流を供給する鉄道の渦電流ブレーキシステムであって、前記リング巻き型コイルは、前記鉄道車両の先頭からU相,W相,W相,V相,V相,U相,U相,W相,W相,V相,V相,U相,U相,W相,W相,V相,V相,U相,U相,W相,W相,V相,V相,U相として、前記リング巻き型コイルの相間電圧のバランスをとるようにしたことを特徴とする鉄道の渦電流ブレーキシステム。
IPC(International Patent Classification)
F-term
Drawing

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JP2007251553thum.jpg
State of application right Registered
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